Design ditt møbel og Ask&Eik er merkenavn og tilhører Boligforvandling AS, Olav Valdrisvei 10 a, 1357 Bekketua. Org.nr 898066932
Alle produkter vi selger kan brukes i Norge. Ved bestilling gjelder avtalen om kjøp først når Boligforvandling AS har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av Boligforvandling AS database uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler i bl.a. prisopplysning, leveringstid etc. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Om du ikke er fornøyd med Boligforvandling AS korrigeringer eller synes at produktinformasjonen er feilaktig kan du selvsagt velge å kansellere din ordre.
Boligforvandling AS inngår avtale med myndige personer, alternativt umyndige med verge, samt juridisk person. Er du under myndighetsalder, må en foresatt handle for deg. Når du legger en bestilling på produkter eller tjenester gjennom Boligforvandling AS godkjenner du automatisk våre allmenne vilkår. Alle produkter solgt gjennom Boligforvandling AS forblir Boligforvandling AS eiendom til de blir betalt.
Ved bestilling kan avtaler kun inngås på norsk. Avtalen arkiveres hos Boligforvandling AS.
2. Pris og betaling
2.1 Pris
Priser angis inklusive moms, men som bedrift kan du velge å se prisene eksklusive moms. Ved bekreftet bestilling kan prisene kun endres av omstendigheter som Boligforvandling AS ikke råder over, f.eks. vesentlig endring av råvarepriser, valutaendringer eller endring av momssatsen. Fraktkostnad kommer i tillegg.
2.2 Tilbakebetaling
Eventuelle tilbakebetalinger skjer i første rekke direkte til det kort du betalte med. Hvis du ikke betalte med kort betaler vi tilbake til din bankkonto, personkonto eller bankgiro konto. Tilbakebetalingen skjer innen 10 arbeidsdager f.o.m. den dagen vi har mottatt og godkjent din retur.
2.3 Betalingsmåte
Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer:
Bank/Kredittkort - For deg som har VISA eller Mastercard, dog ikke kredittkort som er utstedt av en ikke nordisk bank. Du fyller i kortnummeret og kortets utløpstid. Pengene reserveres fra kontoen når du registrerer din bestilling, og belastes først ved levering. Vi benytter oss av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet av VISA og Mastercard for betalinger over Internett. Overføringen av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen uvedkommende kan se dine kredittkortopplysninger.
Vi tilbyr finansiering via resursbank
Delbetaling - Sammen med Resurs Bank tilbyr vi muligheten til å dele opp betalingen. Du kan velge å delbetale rentefritt i opp til 12 måneder eller velge en lengre tid med lav rente. Velger du å betale direkte, er det kun administrasjonsgebyr på kr. 45,- som blir ekstra
3. Levering
3.1 Leveringstid
Varer på lager er leveringstid er 2-5 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling. Unntak er til øyer og de nordligste delene av Norge, hvor det kan ta ytterligere opp til 2 dager innen leveransen kommer fram. Når en eller flere produkter på din ordre ikke finnes på lager, prøver vi så raskt som mulig, via e-post, å gi deg riktig informasjon om når din ordre kan leveres. I de tilfeller en vare må bestilles fra leverandør så kan leveringstiden være noe lengre. Alle produkter som bygges på bestilling og da er normal leveringstid ca 4 uker. disse kan ikke byttes.
3.2 Leveringsmåte
Fraktkostnad for ekspress levering vil variere avhengig av leveringsmåte og størrelse.
Servicepakke - Bestillinger som veier inntil 35 kg eller ikke overstiger maks lengde: 240 cm eller Lengde omkrets maks 360 cm, kan bestilles etter leveringsmåten ”Servicepakke”. Det innebærer at leveransen ankommer ditt nærmeste Postkontor. Det kan være f.eks. en lokal Rimi butikk i ditt nærmiljø. Melding om ankommet pakke sendes mottakerens postadresse. Pakken hentes hos Postkontoret/Post i Butikk, eller kjøres ut via Landpostbud.
Pakke på døren - For bestillinger som ligger innenfor grensen for ”Servicepakke” kan du også velge leveransemåten ”Pakke på døren”. Dessverre kan ikke posten levere til alle postadresser (En liste over postens utkjøringsområde finner du her). ”Pakke på døren” innebærer at du får din bestilling levert hjem til deg på hverdager mellom kl. 17.00-21.00.
Pall på Døren - Ved å velge leveransemåten ”Pall på Døren” får du bestillinger, som ligger over grensen for ”Servicepakke”, levert hjem til deg på hverdager mellom kl. 10.00-16.00. Når leveransen ankommer ditt lokalområde kontakter Posten deg via telefon. Det er derfor viktig at du registrerer et telefonnummer på din kundeprofil hos Boligforvandling AS så Posten kan kontakte deg. Om du går glipp av den avtalte leveringstiden, vil du finne en hentemelding med et telefonnummer du kan ringe for å få en ny tid. Merk da at Posten tar betalt i henhold til deres takster.
Legg merke til at for deg som bor på en øy uten broforbindelse gjelder følgende: Du som velger leveransen Pall på døren får en bekreftelse av Bring Express. Deretter ordner du selv transport fra fastlandet.
Hvis du ønsker mer informasjon om din forsendelse kan du kontakte Posten på telefonnummer: 22024600
Pall på Døren kan kun betales med VISA eller Mastercard. (se punkt 2, ”Pris og Betaling”)
Bedriftspakke - Når du bestiller via en bedrift med leveransemåten Bedriftspakke, skjer leveransen kun til din bedrifts leveranse-adresse på hverdager mellom kl 09.00-16.00. Posten leverer uten å kontakte deg først. Er det ingen der som kan ta imot leveransen blir det lagt igjen en hentemelding, og du må hente ut pakken på Postkontoret/Post i Butikk. Bedriftspakke kan kun benyttes for leveranser som ligger innenfor grensen for ”Servicepakke”. Er pakken utenfor grensen for ”Servicepakke” må du bruke leveringsmetode "Pall på Døren" NB: Som privatperson kan du ikke velge leveransemåten “Bedriftspakke”. Dette gjelder kun firmaer til firma-adresse, ikke til postboks. Man kan kun bestille med bank/kredittkort ved denne leveransemåten.
3.3 Leveranseforsinkelse
Om det oppstår forsinkelse med leveransen får du beskjed via e-post. Du som kunde har alltid rett til å heve kjøpet ved forsinkelse, dette gjelder ikke produkter som lages på bestiling. Vi vil gjøre alt som står i vår makt for å fullføre din bestilling. Det kan imidlertid oppstå situasjoner som gjør det umulig for oss å fullføre en bestilling, f.eks. om vår leverandør ikke kan levere etter avtale. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss alt erstatningsansvar ved leveranseforsinkelser.
3.4 Erstatningsvare
3.5 Transportrisikoen
Vi står for transportrisikoen, d.v.s. risikoen for at varen skades eller kommer på avveie under transporten fra vårt lager til deg. Boligforvandling AS besiktiger hver forsendelse før det sendes til deg. Skulle produktet uansett være skadd eller feilekspedert kommer vi på Boligforvandling AS til å kostnadsfritt ordne feilen.
3.6 Transportskader/Feilekspedering
Det er viktig at du utfører en korrekt feilanmeldelse.
Synlige feil: Anmerket på utleveringsbilag når du mottar varen, hvis du mottar varen hjemme hos deg. Skaden skal meldes til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. umiddelbart. Ta alltid bilder av emballasje og produkt som du sender til oss på. Hvis du hentet varen på postkontoret, eller mottok pakken som pakke på døren, må du melde fra på utleveringsstedet, fylle ut en skademelding og levere inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen.
Skjulte feil: Dette må meldes innen 3 dager til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. Meld også fra på utleveringsstedet (gjelder Pakke på døren og Servicepakke), fyll ut en skademelding og lever inn det skadete produktet med emballasje. Når du får kvittering på dette sender du en e-post til oss på Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. med denne kvitteringen og bilder av produktet og emballasjen. Produkter du har fått som Pall på døren melder du kun inn til oss med bilder av produktet og emballasjen, innen 3 dager fra mottak.
Et produkt som vi konstaterer at har blitt feilekspedert eller skadet, bytter vi om du ønsker det, eller betaler tilbake pengene samt fraktkostnaden. Har du bestilt flere varer enn den returnerte, betaler vi ikke hele fraktkostnaden.
Når Boligforvandling AS sender en pakke til deg står Boligforvandling AS for risikoen. Ved retur til Boligforvandling AS står du for risikoen. Tenk derfor på å emballere produktet nøye, og bruk alltid indre emballasje.
3.7 Del ordre
Om noen av artiklene du har bestilt har en vesentlig lengre leveringstid enn øvrige artikler, kan vi i visse tilfeller dele opp bestillingen. Som kunde behøver du aldri å betale mer enn den opprinnelige avtalte fraktkostnaden.
3.8 Ordrer som ikke hentes
Om du ikke henter din ordre hos Posten må vi debitere deg kr. 345,- for våre kostnader samt fraktkostnader til og fra.
4.1 Garantiens lengde
Vi følger leverandørens og lovens garantier. Dette gjelder ikke sprekker på gammelt tre som er brukt i produksjon av våre møbler, som er en del av produktets identitet.
4.2 Garantiens omfang
Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som fremkommer under garantiperioden. Dette gjelder også de tilfeller da de/vi ikke kan finne noen feil på produktet, eller om du selv har forårsaket skaden. Produktgarantien gjelder ikke de feil som oppstår ved, eller etter at du selv har endret på produktets funksjon eller utseende, f.eks. ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått en skriftlig godkjennelse fra Boligforvandling AS.
4.3 Undersøkelse
Feil oppstått p.g.a. uaktsomhet etc) har Boligforvandling AS rett til å fakturere kostnad for undersøkelse.
4.4 Utnyttelse av garantien
5.1 Allment
I følge Angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Ytterligere informasjon om Angrerettsloven finner du i våre kjøpsbetingelser. Angrefristskjema og informasjon om angrerettsloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling. Dette gjelder ikke spesialtilpasset produkter og ting vi bygger for kunden.
Hvis det oppdages feil eller mangel må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selgeren melding om at han eller hun vil reklamere dette. Reklamasjon må senest skje to år etter at produktet er kjøpt. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. F.eks. lamper o.l. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
7. Hjelp ved angrerett, garantier eller reklamasjon
Ved garantisaker (punkt 4), angrerett (punkt5) samt reklamasjon (punkt 6) trenger vi din hjelp for å se til at produktet kommer til rett sted. Ved garantisaker kommer vi enten å henvise deg til et verksted gjennom å bestille en fraktseddel, eller gi deg kontaktinformasjon slik at du selv kan kontakte dem. All frakt til oss betales av kunden selv.
Boligforvandling AS tar produsentansvar i henhold til forskriften fra 16. mars 1998 om kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE forskriften) gjennom vårt samarbeid med El-Retur. Dette betyr at du kostnadsfritt kan levere inn ditt kasserte produkt for miljømessig resirkulering hos din kommunes innsamlingsplass.